دانلود کتاب دانش ذکر pdf  آیت الله نکونام در دو جلد

دانش ذکر، از علوم معنوی و غیبی است که دارای زمینه‌های ربوبی می‌باشد. آگاهی بر این علم، نیازمند کمالات فراوانی است. این دانش، بدون درک باطن و اشراف بر غرایب معنوی، به دست نمی‌آید. دانش ذکر، همانند دانش تفأل و استخاره، از علوم موهبتی و عنایی، و از آثار معنوی اولیای الهی و برخاسته از ولایت آنان می‌باشد. این علم، تاکنون دانشی و منقّح نگردیده و تنها سینه به سینه به شایستگان رسیده است. البته گزاره‌هایی از این علم در قرآن کریم، روایات و برخی از کتاب‌های بزرگان معنوی، بر سبک و سیاق زمینه‌های ولایی و مغیبات الهی و همراه با نظمی ابتدایی و قواعدی جزیی آمده است.

دانش ذکر، یکی از اقسام علوم معنوی و از مدرن‌ترین دانش‌های مبتنی بر روان‌شناسی می‌باشد. این علمِ تمام باطنی، مبتنی بر واردات قلبی و فیوضات و الطاف خاص الهی و عنایات ویژهٔ خداست که در دل برخی از افراد برگزیده ظاهر می‌شود. دانش ذکر برای بهره بردن از اذکار، وصول به معنویات و سیر کمالی، کارآمد است.

دانش ذکر، در ایجاد معنویت و طهارت روح، به ساختار باطن انسان می‌پردازد و در روش حرکت درونی او دخالت می‌کند و صفات و حالاتی را در او پدید می‌آورد تا زمینهٔ سیر و سلوک او و وصول معنوی وی به پدیده‌های فراطبیعی و قدسی ـ به‌ویژه وصول به حق‌تعالی ـ را هموار سازد.

برای دانلود اینجا را کلیک کنید