دانلود رایگان pdf کتاب کفایه منصوری و رساله چوب چینی از سایت مشهد نارنجی بزرگترین سایت و پایگاه دانلود انواع کتاب های متافیزیک و ماورا ، طالع بینی ، طلسم و دعانویسی

دانلود کتاب کفایه منصوری و رساله چوب چینی نوشته منصور بن محمد بن احمد بن یوسف بن الیاس شیرازى

 

درباره کتاب کفایه منصوری

«کفایه منصورى»، از جمله نگاشته‌هاى طبى جامع به زبان فارسى است. در این اثر، مؤلف با بیانى شیوا و خلاصه، دوره‌اى کامل از طب سنتى، شامل کلیات، معالجات، ادویه‌شناسى و قرابادین را به رشته تحریر درآورده است.

کفایه منصورى یا «کفایه مجاهدیه»، به زبان فارسى، نوشته منصور بن محمد بن احمد بن یوسف بن الیاس شیرازى، نواده مولانا جلال‌الدین احمد بن یوسف بن الیاس و یکى از نتیجه‌هاى برادر نجم‌الدین محمود الیاس، طبیب و فقیه معروف شیراز، کتابى است بسیار ارزشمند و در دو بخش طب نظرى و طب عملى تدوین شده و على‌رغم اختصار، از جامعیت ویژه‌اى برخوردار است.

مؤلف، پس از اشاره به مقام والاى انسان در عالم طبیعت و جایگاه ارزنده علم پزشکى چنین مى‌گوید: «چون اضعف عباد الله و اعجز الناس، منصور بن محمد بن یوسف بن احمد بن الیاس، فقیه الناس – احسن الله عواقب داریه و غفر له و لوالدیه – بدین علم و مطالعه کتب این قسم استعمال و اشتغال نموده و به حکم خذ العلم من افواه الرجال، درر فوائد و غرر فرائد از السنه استادان این فن مى‌ربود… تا مختصرى جامع که در هر باب اشارتى رفته باشد و… تألیف کند.

برای دانلود رایگان اینجا را کلیک کنید