دانلود کتاب تفسیر موضوعی نهج البلاغه فرمت pdf و word این فایل شامل کتاب تفسیر موضوعی نهج البلاغه مصطفی دلشاد تهرانی در دو قالب ورد و پی دی اف می باشد.

کتاب تفسیر موضوعی نهج البلاغه

مصطفی دلشاد تهرانی

توضیحات :

نهج البلاغه» عنوان کتابى است که در فرهنگ اسلامى، به سان آفتاب نیمروز مى درخشد؛ و همچون صدفى مشحون به گوهرهایى از حکمت هاى عالى است. این عنوان را شریف رضى بر منتخبى از خطبه ها و مواعظ، نامه ها و عهدنامه ها و کلمات کوتاه و قصار امیرمؤمنان على (ع) انتخاب کرد.

«نهج البلاغه»، یعنى راه روشنِ بلاغت. گردآورنده آن (شریف رضى) در وجه تسمیه این گنجینه گران قدر چنین اظهار داشته است:

پس از تمام شدن، چنین دیدم که نامش را نهج البلاغه بگذارم؛ زیرا این کتاب درهاى بلاغت و سخنورى را به روى بیننده خود مى گشاید و خواسته هایش را به او نزدیک مى سازد. هم دانشمند و دانشجو را بدان نیاز است، و هم مطلوب سخنور و پارسا در آن وجود دارد.

شریف رضى مناسب ترین عنوان را براى این کتاب جاودان برگزید. شیخ محمد عبده- عالم بزرگ اهل سنت- در مقدمه اى که بر شرح خود بر نهج البلاغه نوشته است، راجع به این عنوان مى نویسد:

این کتاب جلیل، مجموعه اى است از سخنان سید و مولاى ما، امیرمؤمنان، على بن ابى طالب (کرّم الله وَجهه )، که سید شریف رضى از سخنان متفرق آن حضرت، گزینش و گردآورى کرده و نام آن را نهج البلاغه نهاده است. من اسمى مناسب تر و شایسته تر از این، که بر معناى آن دلالت کند، سراغ ندارم، و بیشتر از آنچه این اسم بر آن دلالت دارد، نمى توانم آن را توصیف کنم.

برای دانلود رایگان اینجا را کلیک کنید